شنبه, ۱۵ آذر , ۱۳۹۹
16:48:12 - سه‌شنبه 30 ژانویه 2018
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
۱۲ درصد خودروهای اصفهان فرسوده هستند
۱۲ درصد خودروهای اصفهان فرسوده هستند
رییس ستاد معاینه فنی خودروهای شهرداری اصفهان گفت: از یک میلیون خودرو موجود در اصفهان ۱۲۰ هزار خودرو فرسوده است؛ یعنی ۱۲ درصد از خودروهای شخصی اصفهان فرسود هستند و خودروهای غیر فرسوده نیز گرچه با کاتالیزور استاندارد یورو ۴ را دریافت می‌کنند اما از تکنولوژی قدیمی برخوردار هستند. به گزارش خبرنگار ایسنا ، جمشید […]

رییس ستاد معاینه فنی خودروهای شهرداری اصفهان گفت: از یک میلیون خودرو موجود در اصفهان ۱۲۰ هزار خودرو فرسوده است؛ یعنی ۱۲ درصد از خودروهای شخصی اصفهان فرسود هستند و خودروهای غیر فرسوده نیز گرچه با کاتالیزور استاندارد یورو ۴ را دریافت می‌کنند اما از تکنولوژی قدیمی برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار ایسنا ، جمشید جمشیدیان امروز (سه شنبه) در میزگردی با عنوان «منشا آلودگی هوای کلانشهر اصفهان کجاست؟» با بیان اینکه حوزه عمل ستاد معاینه فنی اجرا است، اظهار کرد: سیاست‌ها توسط دولت، مجلس و سازمان حفاظت از محیط زیست اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در آلودگی سهم بالایی برای خودروها متصور است افزود: در حوزه آلودگی، معاینه فنی شهرداری اصفهان تنها متولی اجرای سیاست‌ها و استانداردهای تدوین شده است. انجام معاینه فنی پیشینه ای ۹۰ ساله دارد و ۹۰ سال پیش از این، کارشناسان متوجه شدند خودروها باید مورد آمایش ایمنی و زیست محیطی مستمر قرار گیرد.

رییس ستاد معاینه فنی خودروهای شهرداری اصفهان ادامه داد: مشکلی که در حوزه معاینه فنی خودرو وجود دارد این است که عملکرد خودرو در آلودگی با تکنولوژی خودرو و رفتار رانندگان مرتبط است. بستر اصلی برای پایش مستمر خودروها مراکز معاینه فنی هستند که از سال ۸۵ توسعه پیدا کرده و حالا سالانه ۷۰۰ هزار دستگاه ظرفیت دارند.

جمشیدیان با اشاره به اینکه۵۰۰ هزار خودرو نیاز به معاینه فنی در اصفهان وجود دارد، گفت: به صورت سالانه تنها ۲۵ هزار خودرو برای معاینه فنی مراجعه می‌کنند و در بهترین حالت ۳۰ درصد ظرفیت مراکز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین خاطر باید به کمک رسانه‌ها بر روی افزایش مراجعه عموم به مراکز کار بیشتری صورت گیرد.

خبر جدید  ۷۸۰ جلد کتاب به کتابخانه شهرضا اهدا شد

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی به تنهایی نخواهند توانست با مشکلات ناشی از آلودگی هوا آنطور که باید مقابله کنند. تعطیل کردن یک روز به عنوان هوای آلوده نمی‌تواند مفید واقع شود چرا که مردم در روزهای تعطیل سفرهای بیشتری برای رسیدگی به کارهای عقب مانده و یا تفریحی تولید می‌کنند.

رییس ستاد معاینه فنی خودروهای شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه این ستاد مجری استانداردهای ابلاغ شده است گفت: نظارت کافی بر روی مراکز معاینه فنی وجود دارد اما در شهر اصفهان نظارت دقیقتر است. در سال جاری ۴۳ درصد خودروهای مراجعه کرده به مراکز مردود شناخته می‌شوند که بخشی قابل توجهی از آن به خاطر نرسیدن به استاندارهای زیست محیطی است.

جمشیدیان با اشاره به اینکه قوانین خوبی در مجلس در این خصوص به تصویب رسیده است ادامه داد: در سال ۱۳۸۰ برنامه ای ۱۰ ساله برای مقابله با الودگی هوا تدوین و اجرایی شد. هر آنچه در حال حاضر می بینیم حاصل آن برنامه ۱۰ ساله است. آلودگی هوا منطقه محور نیست و مربوط به کل جهان است. برای مثال در روزهای گذشته چندین روز مدارس پاریس تعطیل شد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات آلودگی در کلانشهرها پیچیده‌تر است افزود: هنگامی مراکز موجود در اصفهان به دلیل آلایندگی مانع از ارایه معاینه فنی به یک خودرو می‌شوند، خودرو مذکور به شهرهای اطراف مراجعه می کنند و متاسفانه نظارت بر روی شهرهای اطراف کمتر و ارتباطات بین افراد بیشتر است.

رییس ستاد معاینه فنی خودروهای شهرداری اصفهان یادآور شد که اکثر اقدامات صورت گرفته در ایستگاه‌ها بدون دخالت انسان انجام می‌شود. به همین خاطر امکان فرار از سامانه وجود ندارد. خودرویی که نتوند معاینه فنی دریافت کند دو هفته زمان دارد تا بعد از رفع نقص دوباره به همان مرکز مراجعه کند

خبر جدید  محموله میلیاردی لوازم خانگی قاچاق به مقصد نرسید

جمشیدیان گفت: ۱۸ هزار تخلف در یکروز در طرح زوج و فرد ثبت می‌شود که نشان از عدم توجه مردم به این طرح دارد. همچنین در رابطه با خودروهای سنگین سازمان حمل و نقل جاده است متولی اصلی است. سال گذشته طرح راه اندازی مرکز معاینه فنی سنگین درون شهری در نظر گرفته شده است که در بلوار فرزانگان ساخته شده و در دهه فجر راه اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سن فرسودگی خودروها ۲۰ سال است ادامه داد: از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو موجود در اصفهان ۱۲۰ هزار خودرو فرسوده است. یعنی ۱۲ درصد از خودروهای اصفهان فرسود هستند و خودروهای غیر فرسوده نیز گرچه با کاتالیزور استاندارد یورو ۴ را دریافت می‌کنند، اما از تکنولوژی قدیمی برخوردار هستند.

انتهای پیام

0/5 (0 نقد و بررسی)

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

بانک پاسارگاد