یکشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۰
12:55:29 - شنبه 22 دسامبر 2018
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رفع افت تحصیلی دانش آموزان نیازمند شناسایی آسیب های رفتاری است
رفع افت تحصیلی دانش آموزان نیازمند شناسایی آسیب های رفتاری است
اصفهان – ایرنا – روان شناس و استاد دانشگاه گفت: بی توجهی به آسیب های اجتماعی و رفتاری در دانش آموزان از سوی والدین و اولیای مدرسه، آنها را با شکست تحصیلی مواجه می کند.

علی اکبر ابراهیمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، آسیب های اجتماعی و رفتاری را از جمله اختلالات شایعی برشمرد که در همه افراد و به ویژه در رده سنی نوجوان و جوان می تواند بسیار مشکل ساز و تهدید زا باشد.
وی اضافه کرد: دانش آموزان دچار چنین معضلاتی، علاوه بر اینکه نسبت به دیگر همسالان بدون اختلال با شکست ­های تحصیلی بیشتری مواجه هستند، در نوجوانی و بلوغ درگیر آشفتگی ­های رفتاری و اجتماعی می شوند.
کارشناس مسوول پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان ادامه داد : این آسیب ها با ایجاد ناتوانی در دانش آموزان، اولیای آنها و متولیان مدرسه را با مشکلات مواجه می کند.
وی با تاکید بر نقش خانواده به عنوان یک کانون مهم در سلامت فرزندان اضافه کرد: مدرسه به عنوان یک نهاد، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، نقش بسیار مهم و حساس تری در پیشگیری از ایجاد اختلالات رفتاری و اجتماعی در بین دانش آموزان دارد.
ابراهیمی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش گسترده‌ ترین دستگاه فرهنگی کشور است ، گفت: موسسات آموزشی نقش موثری در بهداشت روانی و فراهم آوردن محیطی سالم برای رشد فکری و شکوفایی اندیشه ‌ها دارند برای ایفای چنین نقشی معلمان و مسوولان مدارس باید از سلامت روانی کافی برخوردار باشند.
وی خاطرنشان کرد: مدرسه به عنوان یک محیط آموزشی اگر نتواند وظایف تربیتی خود را به نحو مطلوب انجام دهد و بدون توجه به وظایف علمی و اجتماعی خود و بی‌ علاقگی نسبت به درک نیازهای روحی نوجوان، فقط به آموزش کلیشه‌ای صرف بپردازد به قطع سهم بسزایی در گرایش دانش آموزان به انحرافات و آسیب های اجتماعی خواهد داشت.
وی، فضا و ساختمان مدرسه را از جمله عوامل مهم در یادگیری دانش آموزان و در نتیجه بی رغبتی نسبت به گرایش به سمت آسیب ها و انحرافات مختلف اجتماعی دانست و گفت: همچنین محتوای دروس و انتخاب معلم مناسب برای علاقمندی به درس و مدرسه در این زمینه بسیار مهم و موثر است.
این استاد دانشگاه یادآور شد : استقرار نظام آموزشی فعال با محوریت زندگی، دانش و اشتغال، جذاب و شاد کردن فضای آموزشی و مشارکت خانواده در نظام آموزشی از جمله راهکارهای این مشکلات است.
ابراهیمی غربالگری و شناسایی دانش آموزان دارای اختلال روانی، برنامه ریزی مبتنی بر شواهد و بکارگیری نیروی متخصص در امر آموزش و پرورش را از دیگر راهکارهای کاهش این آسیب ها در مدارس برشمرد.
به گزارش ایرنا، براساس گزارش‌های سامانه پایش و مدیریت آسیب ‌های اجتماعی وزارت آموزش‌ و پرورش، خشونت، مصرف مواد مخدر و انحرافات اخلاقی در شمار رفتارهای پرخطر در بین دانش آموزان معرفی شده است.
دست کم ۱۷ میلیون دانش آموز در کشور به تحصیل مشغول هستند.
۶۹۹۴/۶۰۲۶/

منبع :: http://www.irna.ir

خبر جدید  ایجاد میز خدمت، کاغذبازی اداری در ثبت احوال اصفهان را حذف کرد
0/5 (0 نقد و بررسی)

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

بانک پاسارگاد